Ford Jaunumi

Ford ir paziņojis, ka leģendārais amerikāņu Ford Bronco 4x4 būs pieejams pasūtīšanai atsevišķos Eiropas tirgos. Ražotājs plāno, ka daļa automobiļu būs pieejama arī Latvijā.

Šajā reģionā Bronco tiks piedāvāts ierobežotā skaitā, un pārdošanā nonāks divi varianti: bezkompromisa Outer Banks un ekstrēmam bezceļam domātais Badlands. Abi varianti ir aprīkoti ar 2,7 litru Ford EcoBoost V6 dzinēju, kas attīsta 335 ZS jaudu un 563 Nm griezes momentu. Modernās piedziņas tehnoloģijas, tostarp divu diapazonu pilnpiedziņas transmisija, Trail Control™ un pat septiņi braukšanas režīmi, ir pelnījušas G.O.A.T jeb Goes Over Any Type of Terrain titulu.

Oriģinālajā Bronco, kas ASV tika laists klajā 1966. gadā, tika sakausēti izturīgie Ford apvidus auto gēni un Mustang jauda, tā apvienojot labāko no abām pasaulēm – robustu 4x4 auto ar spēcīgu un sportisku raksturu. Tas aizsāka pavisam jaunu, uz piedzīvojumiem tendētu apvidus auto segmentu.

 

Pirmās paaudzes Bronco pierādīja savu izturību un veiklību, uzvarot 1969. gada Baja 1000 bezceļa sacensībās. Šo panākumu citiem sērijveida 4x4 neizdevās pārspēt vairāk nekā 50  gadus. ASV tika pārdoti vairāk nekā 200 000 pirmās paaudzes Bronco, bet no 1966. līdz 1996. gadam piecās paaudzēs kopā tika saražots vairāk nekā miljons vienību.

 

“Bronco ir Ford piedzīvojumu gara simbols, un, apvienojot jaunākās piedziņas tehnoloģijas ar iedvesmojošu, inteliģentu dizainu, jaunais Bronco to paceļ vēl augstākā līmenī nekā līdz šim,” saka Ford Blue Europe ģenerāldirektors Džons Viljamss. “Pēc 25 gadu pārtraukuma Amerika Bronco atgriešanos sagaidīja ar lielāku sajūsmu un mīlestību, nekā mēs varējām iedomāties. Tagad izbaudīt Bronco garu mēs ar prieku piedāvājam Eiropas entuziastiem.”

 

Lai jaunais Bronco saglabātu iespaidīgās proporcijas un ikonisko formu, tā izstrādes process aizsākās ar pirmās paaudzes modeļa skenēšanu pilnā izmērā. Īsās pārkares un izteiksmīgās, funkcionālās līnijas padara to atpazīstamu no pirmā acu skatiena.

 

Visas četras durvis ir iespējams pilnībā noņemt, izmantojot vienu instrumentu un vien astoņās minūtēs, un tā radīt maksimālu brīvības izjūtu un vēl labāku redzamību sarežģītos bezceļa apstākļos. Bezrāmja logi padara durvis pietiekami vieglas, lai tās varētu izņemt gandrīz jebkurš. Papildus tam Bronco Badlands ir pieejamas īpašas somas, kurās noņemtās durvis droši uzglabāt automobilī, līdz ar to tās atkal ir gatavas uzstādīšanai dažu minūšu laikā.

 

Citi noņemami elementi ļauj gan pielāgot, gan uzlabot apvidus braukšanas pieredzi. Priekšējo režģi un buferi var nomainīt pret alternatīvām versijām. Savukārt riteņu arku plastmasas atloki ir veidoti tā, lai negadījumā bezceļa apstākļos tos varētu noņemt bez virsbūves bojājumiem, kā arī viegli un ātri nomainīt.

 

Bronco spējas jau ir novērtējusi starptautiskā prese. “Ford bez šaubām ir radījis izcila eksterjera un interjera dizaina automobili. Turklāt virsbūves dizains atbalsta tā funkcionalitāti, pat sēžot automobiļa salonā. Teju visi piemin priekšējā pārsega stūros izvietotos “tēmēkļus”, kas gan palīdz vadīt mašīnu, gan tai pašā laikā kalpo kā stiprinājuma cilpas. Arī interjers izceļas ar daudzām atjautīgām detaļām,” raksta amerikāņu žurnāls Motor Trend.

Ford 2,7 litru EcoBoost V6 benzīna dzinējs attīsta 335 ZS jaudu un 563 Nm griezes momentu – tas iespaidīgu veiktspēju panāk ar apbrīnojamu vieglumu. Standarta aprīkojumā iekļautā 10 pakāpju automātiskā pārnesumkārba nodrošina vienmērīgu kustību ar optimālu griezes momentu gan uz ceļa, gan bezceļa apstākļos.

 

Augstas veiktspējas bezceļa balstiekārtu (High-Performance Off-Road Stability Suspension jeb HOSS) veido neatkarīgās priekšējās sviras ar gara gājiena spirālveida atsperēm. Tas samazina neatsperoto masu līdz pat 20 procentiem, kā arī nodrošina izcilu gaitu un pastāvīgu kontaktu ar ceļa virsmu. Gan priekšā, gan aizmugurē uzstādīti augstas veiktspējas amortizatori.

 

Bronco Badlands paaugstina standartus ar īpašas specifikācijas Bilstein amortizatoriem – tie ir pozicionāli jutīgi, aprīkoti ar ārējiem rezervuāriem un ir iekļauti šīs versijas bāzes komplektācijā. Papildu tilpums pastiprina dzesēšanu skarbos apstākļos, savukārt amortizācija ir spēcīgāka balstiekārtas gājiena galos, nodrošinot precīzu vadāmību bezceļā un gludu gaitu normālā braukšanas režīmā.

 

Bronco universālums nav palicis nepamanīts arī testētājiem. “Tik izsmalcināta braukšana mums bija patiess pārsteigums. Bronco ir ne tikai precīzāka stūres iekārta kā Wrangler, Ford ir labāk vadāms visplašākajā izpratnē. Tiesa, tā kā automobilim ir lielākās riepas un mīkstāka amortizācija, bremzējot tā sasveras. Protams, sava loma ir arī tam, ka Bronco ir būvēts uz rāmja. Taču šis nav vienkāršs lielceļa rumaks, tas spēj pārskriet arī patiesi negantu apvidu,” raksta izdevums Car and Driver.

Bronco īpašo pārvietošanās spēju pamatā ir Terrain Management System™, kas ļauj autovadītājam viegli izvēlēties apstākļiem atbilstošus iestatījumus. Līdztekus braukšanas režīmiem Normal, Eco, Sport un Slippery ir arī G.O.A.T. bezceļa režīmi Mud/Ruts, Sand, kā arī Rock Crawl un no sacīkšu auto aizlienētais Baja (Bronco Badlands gadījumā). Katrs režīms optimizē akseleratora pedāļa reakcijas, pārnesumkārbas pārslēgšanas punktus un stūres reakciju atbilstoši apstākļiem.

 

Trail Control funkcija darbojas līdzīgi kā kruīza kontrole. Tajā vadītājs var iestatīt ātrumu līdz pat 31 km/h, un mašīna pati uzraudzīs paātrinājumu un bremzēšanu, lai saglabātu izvēlēto ātrumu. Bet vadītājs pats koncentrēsies uz automobiļa vadīšanu.

Jaunā Bronco salons ir ļoti funkcionāls un tehnoloģijām bagāts, bet vienlaikus arī izturīgs un piemērots sarežģītiem ceļa apstākļiem. Instrumentu panelī un viduskonsolē ir iestrādāti rokturi, lai pasažieriem būtu kur pieturēties, pārvarot nelīdzenus ceļus. Konsoles centrā ir izkārtots bezvadu uzlādes paliktnis – tas notur tālruni uz vietas pat ekstremālā slīpumā. Instrumentu paneļa virsma ir viegli notīrāma, un fiziskie slēdži salonā ir pārklāti ar gumiju, lai pasargātu no laikapstākļiem un atvieglotu tīrīšanu.

 

Lai gan Bronco ir būvēts vissmagākajiem apstākļiem, komforta un ērtību ziņā tajā nav kompromisu. 8 collu daļējs TFT mērinstrumentu instrumentu panelis ir apvienots ar 12 collu LCD centrālo skārienekrānu. Tajā integrēta jaunākās paaudzes SYNC 4 sakaru un izklaides sistēma, kas, izmantojot Ford Power-Up bezvadu atjauninājumus, saņem dažādu sistēmu uzlabojumus.

 

Apple CarPlay un Android Auto saderība ietilpst standarta aprīkojumā, tāpat arī B&O® Premium Sound System 8 ar 10 skaļruņiem, tostarp zemfrekvences skaļruni.

Oriģinālajā Bronco, kas ASV tika laists klajā 1966. gadā, tika sakausēti izturīgie Ford apvidus auto gēni un Mustang jauda, tā apvienojot labāko no abām pasaulēm – robustu 4x4 auto ar spēcīgu un sportisku raksturu. Tas aizsāka pavisam jaunu, uz piedzīvojumiem tendētu apvidus auto segmentu.

 

Pirmās paaudzes Bronco pierādīja savu izturību un veiklību, uzvarot 1969. gada Baja 1000 bezceļa sacensībās. Šo panākumu citiem sērijveida 4x4 neizdevās pārspēt vairāk nekā 50  gadus. ASV tika pārdoti vairāk nekā 200 000 pirmās paaudzes Bronco, bet no 1966. līdz 1996. gadam piecās paaudzēs kopā tika saražots vairāk nekā miljons vienību.

 

“Bronco ir Ford piedzīvojumu gara simbols, un, apvienojot jaunākās piedziņas tehnoloģijas ar iedvesmojošu, inteliģentu dizainu, jaunais Bronco to paceļ vēl augstākā līmenī nekā līdz šim,” saka Ford Blue Europe ģenerāldirektors Džons Viljamss. “Pēc 25 gadu pārtraukuma Amerika Bronco atgriešanos sagaidīja ar lielāku sajūsmu un mīlestību, nekā mēs varējām iedomāties. Tagad izbaudīt Bronco garu mēs ar prieku piedāvājam Eiropas entuziastiem.”

 

Lai jaunais Bronco saglabātu iespaidīgās proporcijas un ikonisko formu, tā izstrādes process aizsākās ar pirmās paaudzes modeļa skenēšanu pilnā izmērā. Īsās pārkares un izteiksmīgās, funkcionālās līnijas padara to atpazīstamu no pirmā acu skatiena.

 

Visas četras durvis ir iespējams pilnībā noņemt, izmantojot vienu instrumentu un vien astoņās minūtēs, un tā radīt maksimālu brīvības izjūtu un vēl labāku redzamību sarežģītos bezceļa apstākļos. Bezrāmja logi padara durvis pietiekami vieglas, lai tās varētu izņemt gandrīz jebkurš. Papildus tam Bronco Badlands ir pieejamas īpašas somas, kurās noņemtās durvis droši uzglabāt automobilī, līdz ar to tās atkal ir gatavas uzstādīšanai dažu minūšu laikā.

 

Citi noņemami elementi ļauj gan pielāgot, gan uzlabot apvidus braukšanas pieredzi. Priekšējo režģi un buferi var nomainīt pret alternatīvām versijām. Savukārt riteņu arku plastmasas atloki ir veidoti tā, lai negadījumā bezceļa apstākļos tos varētu noņemt bez virsbūves bojājumiem, kā arī viegli un ātri nomainīt.

 

Bronco spējas jau ir novērtējusi starptautiskā prese. “Ford bez šaubām ir radījis izcila eksterjera un interjera dizaina automobili. Turklāt virsbūves dizains atbalsta tā funkcionalitāti, pat sēžot automobiļa salonā. Teju visi piemin priekšējā pārsega stūros izvietotos “tēmēkļus”, kas gan palīdz vadīt mašīnu, gan tai pašā laikā kalpo kā stiprinājuma cilpas. Arī interjers izceļas ar daudzām atjautīgām detaļām,” raksta amerikāņu žurnāls Motor Trend.

Ford 2,7 litru EcoBoost V6 benzīna dzinējs attīsta 335 ZS jaudu un 563 Nm griezes momentu – tas iespaidīgu veiktspēju panāk ar apbrīnojamu vieglumu. Standarta aprīkojumā iekļautā 10 pakāpju automātiskā pārnesumkārba nodrošina vienmērīgu kustību ar optimālu griezes momentu gan uz ceļa, gan bezceļa apstākļos.

 

Augstas veiktspējas bezceļa balstiekārtu (High-Performance Off-Road Stability Suspension jeb HOSS) veido neatkarīgās priekšējās sviras ar gara gājiena spirālveida atsperēm. Tas samazina neatsperoto masu līdz pat 20 procentiem, kā arī nodrošina izcilu gaitu un pastāvīgu kontaktu ar ceļa virsmu. Gan priekšā, gan aizmugurē uzstādīti augstas veiktspējas amortizatori.

 

Bronco Badlands paaugstina standartus ar īpašas specifikācijas Bilstein amortizatoriem – tie ir pozicionāli jutīgi, aprīkoti ar ārējiem rezervuāriem un ir iekļauti šīs versijas bāzes komplektācijā. Papildu tilpums pastiprina dzesēšanu skarbos apstākļos, savukārt amortizācija ir spēcīgāka balstiekārtas gājiena galos, nodrošinot precīzu vadāmību bezceļā un gludu gaitu normālā braukšanas režīmā.

 

Bronco universālums nav palicis nepamanīts arī testētājiem. “Tik izsmalcināta braukšana mums bija patiess pārsteigums. Bronco ir ne tikai precīzāka stūres iekārta kā Wrangler, Ford ir labāk vadāms visplašākajā izpratnē. Tiesa, tā kā automobilim ir lielākās riepas un mīkstāka amortizācija, bremzējot tā sasveras. Protams, sava loma ir arī tam, ka Bronco ir būvēts uz rāmja. Taču šis nav vienkāršs lielceļa rumaks, tas spēj pārskriet arī patiesi negantu apvidu,” raksta izdevums Car and Driver.

Bronco īpašo pārvietošanās spēju pamatā ir Terrain Management System™, kas ļauj autovadītājam viegli izvēlēties apstākļiem atbilstošus iestatījumus. Līdztekus braukšanas režīmiem Normal, Eco, Sport un Slippery ir arī G.O.A.T. bezceļa režīmi Mud/Ruts, Sand, kā arī Rock Crawl un no sacīkšu auto aizlienētais Baja (Bronco Badlands gadījumā). Katrs režīms optimizē akseleratora pedāļa reakcijas, pārnesumkārbas pārslēgšanas punktus un stūres reakciju atbilstoši apstākļiem.

 

Trail Control funkcija darbojas līdzīgi kā kruīza kontrole. Tajā vadītājs var iestatīt ātrumu līdz pat 31 km/h, un mašīna pati uzraudzīs paātrinājumu un bremzēšanu, lai saglabātu izvēlēto ātrumu. Bet vadītājs pats koncentrēsies uz automobiļa vadīšanu.

Jaunā Bronco salons ir ļoti funkcionāls un tehnoloģijām bagāts, bet vienlaikus arī izturīgs un piemērots sarežģītiem ceļa apstākļiem. Instrumentu panelī un viduskonsolē ir iestrādāti rokturi, lai pasažieriem būtu kur pieturēties, pārvarot nelīdzenus ceļus. Konsoles centrā ir izkārtots bezvadu uzlādes paliktnis – tas notur tālruni uz vietas pat ekstremālā slīpumā. Instrumentu paneļa virsma ir viegli notīrāma, un fiziskie slēdži salonā ir pārklāti ar gumiju, lai pasargātu no laikapstākļiem un atvieglotu tīrīšanu.

 

Lai gan Bronco ir būvēts vissmagākajiem apstākļiem, komforta un ērtību ziņā tajā nav kompromisu. 8 collu daļējs TFT mērinstrumentu instrumentu panelis ir apvienots ar 12 collu LCD centrālo skārienekrānu. Tajā integrēta jaunākās paaudzes SYNC 4 sakaru un izklaides sistēma, kas, izmantojot Ford Power-Up bezvadu atjauninājumus, saņem dažādu sistēmu uzlabojumus.

 

Apple CarPlay un Android Auto saderība ietilpst standarta aprīkojumā, tāpat arī B&O® Premium Sound System 8 ar 10 skaļruņiem, tostarp zemfrekvences skaļruni.